69

Aliona Pulbere este profesoară de  limba și literatura română la Liceul Teoretic „Mihail Bârcă”, comuna Mileștii Mici, raionul Ialoveni. O profesoară, pe care motivația și disciplina au condus-o pe drumul dezvoltării personale și în domeniul designului grafic.

Cu puțin timp în urmă a obținut titlul de „Profesor – Ambasador Digital” la concursul cu același nume desfășurat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”.

Ea are o experiență vastă în predarea disciplinilor: literatura universală, limba latină, educația pentru media, design grafic, dar și fiind în rol de conducere, deținând funcțiile de director adjunct pentru educație și director de liceu. Totuși, în calitate de profesoară se regăsește pe deplin, iar oportunitatea pe care a avut-o Aliona Pulbere, de a preda la Universitatea din Tiraspol a fost refuzată pentru a aduce valoare în liceul din satul ei natal.

Titlul de Ambasador Digital îi dă curajul de a persevera și tinde spre noi realizări. „În mandatul de Ambasador Digital, îmi propun să integrez tehnologiile în procesul educațional și să contribui la implementarea Strategiei de transformare a educației de azi pentru mâine” menționează Aliona Pulbere.

„În viziunea mea, promovarea inovației și a digitalizării educației înseamnă să ții pasul cu schimbările care au loc în societate și nemijlocit în procesul de predare-învățare. Utilizarea instrumentelor digitale în cadrul orelor duce la sporirea interactivității, elevii sunt mai motivați și mai implicați, iar conținuturile sunt mai accesibile și mai ușor de parcurs. Nu cred că îmi pot imagina lecțiile de azi fără a apela la instrumentele TIC care ne stau la dispoziție” susține profesoara.

Printre instrumentele digitale utilizate la clasă se numără: kahoot.it, quizizz.com, wordwall.com, learningapps.com, wizer.me, livresq.com, artsteps.com, mentimeter.com, wooclap.com, Illustrator și Photoshop. Profesoara studiază zilnic aceste platforme și le integrează treptat în cadrul orelor. Când copiii primesc sarcini mai complexe, ei decid să le realizeze în format electronic, căci este mai avantajos și mai rapid.



Pentru o înțelegere mai profundă, Aliona Pulbere creează propriile tutoriale pentru elevi și îi îndrumă să învețe singuri, utilizând resurse de pe YouTube. Profesoara învață copii că mereu este loc pentru a cunoaște mai multe. „Procesul educațional nu se încheie în clasă sau în grupurile create pentru fiecare clasă, dar și individual, comunic cu elevii mei atunci când ei au nevoie”.

„Astăzi, nu putem vorbi despre calitatea în educație, decât prin prisma transformării digitale a acesteia. Pedagogul trebuie să aibă deschidere spre experiențe noi și să caute să se informeze continuu despre noutățile apărute la disciplina pe care o predă.
Dezvoltarea tehnologiilor la nivel global confirmă importanța integrării acestora în educație. Evoluţia tehnologiilor provoacă transformări semnificative în multe domenii de activitate, iar educația este trambulina de trăinicia căreia depind toate: știința, economia, viața socială, etc. ” menționează profesoara.

Aliona Pulbere are ca scop să devină un mentor pentru elevi, un „căpitan de corabie”, în care are încredere tot echipajul, metaforic vorbind. Ea se vede ca o promotoare a inovației și a schimbărilor, astfel tinde să devină o sursă de inspirație atât pentru colegi, cât și pentru elevi.

Profesoara crede că transformarea digitală a educației se va produce prin implicarea fiecăruia, iar în viitor lecțiile ei vor fi mai interactive căci elevii vor studia proiecte care să contribuie la rezolvarea unor probleme de societate, demonstrându-și competențele din diferite momente și folosind echipamentele necesare.

Imprimare