Alte 10 școli au devenit parte a proiectului Clasa Viitorului în 2020

1034

Fundația Orange Moldova anunță rezultatele ediției 2020 ale proiectului “Clasa Viitorului”, astfel, 10 școli din nouă regiuni ale țării au devenit parte a proiectului. În această ediție, 7 625 de elevi și 513 profesori au beneficiat de echipament digital performant, mobilier modern și elemente de decor specifice proiectului, servicii gratuite și consultanță în design, inclusiv cursuri de formare profesională continuă, datorită suportului financiar integral al Fundației Orange Moldova.

”Proiectul își propune să contribuie la dezvoltarea abilităților digitale și competențele necesare secolului 21, precum și să sporească interesul elevilor pentru cariere din domeniile științei, tehnologiei și ingineriei, prin promovarea metodelor de instruire creative, colaborative, automotivante și antreprenoriale”, susține președinta Consiliului Fundației Orange Moldova, Ludmila Nistorică.

Clasa Viitorului este un proiect de educaţie digitală, implementat în instituţiile educaţionale din Moldova, care aduce un nou concept în pedagogie, oferind un spațiu de învățare deschis și motivațional, cu abordări interdisciplinare și inovative, prin utilizarea tehnologiilor digitale, ce favorizează procesul de învățare centrat pe elev.

Astfel, Marius Prepeliță, elev, L.T. „Vasile Alecsandri”, din orașul Ungheni spune că “Clasa Viitorului” oferă posibilitatea minunată de a pune în practică ceea ce învățăm în teorie. În acest proces ne ajută echipamentele digitale, care ne permit să înțelegem mai bine principiile fizicii sau ale chimiei și cum ele pot fi aplicate în viața de zi cu zi.”

Tot aici, Cătălina Onofrei, elevă, L.T. “Mihail Bârcă”, din satul Mileștii Mici, raionul Ialoveni povestește de ce îi place să vină în “Clasa Viitorului”: „Îmi place foarte mult să vin la “Clasa Viitorului”. Este o clasă luminoasă, colorată, dotată cu multe echipamente digitale performante. De exemplu, Ozobotul este un roboțel educativ, cu ajutorul căruia lecțiile de matematică, chimie și biologie sunt mai interesante pentru noi”, spune Cătălina.

Totodată, cu suportul financiar integral al Fundației Orange Moldova, au fost elaborate două cursuri de formare profesională continuă pentru profesori:

  • Alfabetizare și dezvoltare a competențelor digitale a cadrelor didactice
  • Utilizarea eficientă a echipamentelor digitale tipice “Clasa Viitorului”, în procesul de predare-învățare

Primul curs, care s-a desfășurat online din cauza resticțiilor impuse de pandemie, a fost lansat în iulie 2020 cu scopul de a dezvolta competențele digitale de bază ale cadrelor didactice din învățământul general și aplicarea acestora în procesul de predare-învățare. Până în prezent, cu suportul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, de acest curs au beneficiat 3 732 profesori de la toate treptele învățământului general din țară.

Cel de-al doilea curs a avut loc în două etape, pe 28-29 octombrie și 20-21 noiembrie la “Clasa Viitorului”, unde 31 de cadre didactice din 21 de regiuni ale țării au acumulat abilități practice de utilizare a echipamentelor digitale specifice “Clasa Viitorului”, care îi va ajuta ulterior să predea disciplinele STEAM – fizica, chimia, biologia, geografia și științele – în scenarii de lecții interdisciplinare.

“Pentru fiecare obiect separat avem echipamente ce vin în ajutorul profesorului pentru a crea o lecție mai interactivă și a atrage interesul copiilor față de obiect. Atunci când văd o lecție altfel, copiii învață altfel”, spune Elena Solomon, profesoară de informatică, Liceul „V. Alecsandri”, din orașul Ungheni.

Cele două cursuri au fost elaborate în colaborare cu experții din cadrul Centrului Național de Inovații Digitale în Educație “Clasa Viitorului”, pentru a răspunde nevoilor profesorilor și elevilor. Acestea dezvoltă cunoștințe și competențe digitale necesare cadrelor didactice în procesul de predare. Cursurile fac parte din portofoliul Centrului de Inovații Digitale în Educație “Clasa Viitorului” (CNIDE) și pot fi accesate de profesorii din toate școlile din țară.

Proiectul a fost implementat de Centrul de Informații Universitare (CIU).

“Împreună cu partenerul nostru, Fundatia Orange Moldova, pentru al treilea an consecutiv implementam proiectul “Clasa Viitorului”, un proiect fără precedent în țara noastră, care are drept scop modernizarea fundamentală a sistemului educațional și asigurarea elevilor și a cadrelor didactice cu cele mai avansate tehnologii digitale. Suntem bucuroși că elevii din cele 10 licee deja au acces în Clasele Viitorului din instituțiile lor, spații inspiraționale, în care pot învăța altfel, iar profesorii lor sunt echipați cu cunoștințe esențiale pentru a crea lecții atractive și interactive cu echipamentele tipice “Clasa Viitorului”, obținute în urma instruirilor de formare profesională continuă”, comunică Angela Mușet, directoare CIU.

Proiectul continuă să aducă inovația în școli. În luna octombrie 2020 a fost lansată cea de-a treia ediție a proiectului. În urma concursului, 11 școli din zece regiuni ale țării au fost desemnate câștigătoare și urmează să beneficieze de oportunitățile acestui proiect.

Ce este Clasa Viitorului

Clasa Viitorului este un proiect de transformare digitală a educației, fondat la inițiativa și cu suportul financiar al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, USAID, Suedia, UK, prin Proiectul de Competitivitate din Moldova, Fundația Orange Moldova, prin Centrul de Informații Universitare, în parteneriat cu Fundația Servicii de Dezvoltare din Liechtenstein (LED).

Proiectul a fost lansat în anul 2017 și presupune crearea în școli a claselor flexibile, în care se experimentează metode interactive de predare-învățare, prin intermediul tehnologiilor digitale, precum și dezvoltarea Centrului Național de Inovații Digitale în Educație care activează pe lângă Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, în colaborare cu Universitatea de Stat din Tiraspol.

Până în prezent, conceptul Clasa Viitorului a fost implementat în 31 de licee din 21 de regiuni ale țării. Partener tehnologic al Clasei Viitorului este Google.

Imprimare