Ina Goța este profesoară de geografie la Gimnaziul „Gheorghe Asachi” în satul Cucoara, raionul Cahul. A ales fără ezitare meseria de dascăl, iar creșterea în carieră a poziționat-o în funcția de director al gimnaziului în care activează.
Aceasta este deținătoarea titlului de „Profesor – Ambasador Digital” la concursul desfășurat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”.
„Titlul de Profesor Ambasador Digital mă responsabilizează și mă mobilizează să îmi perfecționez continuu competențele mele profesionale și digitale pentru transformarea lecțiilor de geografie și a școlii în care activez. Ținte ale digitalizării vor fi: infrastructura instituției, competențele digitale ale cadrelor didactice și elevilor, precum și procesul de învățare centrat pe cel ce învață cu abordări inovative”, susține profesoara de geografie.
Ina Goța menționează că noua ei realitate este învățarea continuă, iar prin mijloacele TIC, predă geografia altfel, crescând astfel și implicarea elevilor la ore.
„Calculatorul, tabla interactivă, videoproiectorul, softurile educaționale sunt principalele mijloace TIC care au dus la schimbări importante în ceea ce privește eficiența desfășurării orei de geografie, pe baza cărora elevii interacționează foarte bine în activitățile de predare-învățare, colaborând în permanență cu profesorul”.
„Utilizarea TIC la clasă duce la creșterea rolului activ al elevului în procesul de predare-învățare-evaluare, stimularea interesului pentru nou, stimularea memoriei vizuale, toate acestea permit aprecierea obiectivă a rezultatelor și progreselor obținute de elevi, vizualizarea greșelilor, atât pentru elevi, cât și pentru profesor”, constată Ina Goța.
„TIC-ul determină obținerea cunoștințelor de bună calitate, ce sunt integrate în memoria de lungă durată. Astfel, procesul de învățare devine mult mai atractiv și dinamic”, subliniază aceasta.
„Pregătesc elevi pentru viitor, nu pentru prezent”
Pentru orele de geografie, profesoara recomandă utilizarea următoarelor platforme și aplicații digitale: hărțile interactive de la editura ”DROFA”, WEB Padlet (pentru investigare și proiecte de grup), Mentimeter, Kahoot, Wordwall, Genially și blabberize.
„Consider că pentru a transmite în mod eficient informațiile de care au nevoie elevii, pentru adaptarea și integrarea lor în societate informațională, cadrul didactic trebuie să permanent să fie la curent cu cele mai noi tendințe în educație și cu modalitățile prin care tehnologia se poate integra în procesul de predare-învățare” ne spune profesoara.
Ina Goța își îmbunătățește mereu abilitățile prin participarea la instruirile Clasei Viitorului și prin auto-instruire, astfel fiind o profesoară competentă în sfera digitalității.