Lecțiile din trecut vs învățarea în mediu digital din prezent

15

Copiii utilizează tehnologiile digitale de la vârste din ce în ce mai fragede și pentru durate din ce în ce mai mari de timp. Petrec în medie 7 ore pe zi în fața diferitelor ecrane (televizor, computer, telefon mobil sau alte dispozitive digitale), un interval de timp mai mare decât cel petrecut în compania părinților sau la școală. Prin urmare, dezvoltarea copiilor și starea lor de bine va fi influențată în mod semnificativ de conținutul digital pe care îl accesează, de persoanele cu care comunică online și de intervalul de timp petrecut în fața ecranelor. Deci și lecțiile trebuie să cuprindă domeniu digital, acestea fiind cele mai importante aspecte pentru zona de confort a copiilor la școală.

Cele menționate anterior sunt demonstrate de o lecție de limba engleză cu elevii din clasa a 4-a, liceul “Vasile Alecsandri”, ce a avut loc la data de 4 noiembrie curent. Profesorul Natalia Ursu a avut drept scop să formeze la elevi abilități digitale precum  crearea  prezentărilor  cu ajutorul instrumentelor  web: SMORE, CANVA, WORD-ART.

Elevii au creat prezentări creative și originale fiind ghidați atât de profesor cât și de părinți. Tema prezentărilor a fost  “What do they do?” ( în traducere din limba engleză “Ce fac ei?”, despre profesii).  După explorarea prezentărilor despre profesii, elevii au fost foarte curioși să afle ce le va spune Google Assitant Home (boxa inteligentă) despre diferite profesii și acțiunile acestor profesii în țările vorbitoare de limba engleză.  Întrebările au fost relevante, iar curiozitatea a atins cote maxime în rândul copiilor.

Schimbarea se face nu pentru profesori sau elevi, schimbarea se face cu profesori, elevi și părinți, toți împreună. Mediu digital nu mai este schimbare, ci este un mediu  extrem de necesar în educația din Republica Moldova.

 

Imprimare

Actualizat la