LEGO WeDo 2.0 dezvoltă creativitatea și gândirea critică a elevilor. Mai mulți profesori din țară au fost instruiți să utilizeze seturile de robotică în predare

144

În luna  noiembrie, 47 de profesori, din toată țară au participat la trei instruiri despre utilizarea seturilor de robotică LEGO WeDo 2.0 în procesul de predare. Instruirile s-au desfășurat la Centrul Național de Inovații Digitale în Educație Clasa Viitorului, cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și UK aid.

Modul în care a fost gândită și organizată instruirea a permis cadrelor didactice să petreacă timp în rol de elevi, să își provoace creativitatea și curiozitatea. De asemenea, au avut posibilitatea să se familiarizeze cu conceptul LEGO WeDo 2.0, să studieze pe etape cum lucrează acest echipament și desigur cum îl pot folosi în procesul de predare în clasă.

„Aici m-am inspirat cum să utilizez acest echipament în cadrul orelor de matematică, deoarece această disciplină necesită creativitate pentru a atrage interesul copiilor. Aceste cursuri au răspuns nevoilor noastre și ale elevilor. Voi împărtăși cunoștințele acumulate și cu alți colegi, astfel, setul de robotică ne va ajuta să creăm lecții interdisciplinare, mult mai inovative și atractive” susține Aliona Munteanu, profesoară de matematică la LT “Mihai Eminescu” din Fălești, instituție ce face parte din rețeaua Clasa Viitorului.

Silvia Machidon, Directoarea LT “Mihail Sadoveanu” din Giurgiulești, Cahul, o altă instituție din rețeaua Clasa Viitorului a participat la instruire: “Cursul a fost foarte util, actual și predat pe înțelesul copiilor, aș spune. Ghidați în activitățile pe care le-am desfășurat am reușit să construim folosind piesele LEGO roboței pe care i-am programat să realizeze diferite acțiuni, am înțeles cum funcționează  mecanismele din spatele acestor tehnologii”.

Liceul “Mihail Sadoveanu” implementează de mai mulți ani programe de robotică și urmărind activitățile și evoluția acestor programe, dna Machidon constată că: “Utilizarea seturilor de robotică LEGO WeDo 2.0 a transformat modul în care învăță copiii despre tehnologie, programare, a sprijinit procesului de învățare și dezvoltare a gândirii, logicii, creativității. Totodată copiii învață și ce este munca în echipă, colaborarea, învață să interacționeze, să comunice atunci când analizează, identifică soluții pentru probleme reale. Este un mod simplu și captivant de a învăța”.

Elevii liceului care au frecventat cercul de robotică utilizând setul LEGO WeDo 2.0, au participat la concursul FLL Jr., edițiile 2018 și 2019 unde au prezentat ideile lor inovative de proiecte. „În ultimii ani  am fost martoră la progresul și performanțele copiilor care au început cu roboții  LEGO WeDo 2.0, iar astăzi construiesc și programează roboți EV3 și utilizează aceste construcții în proiectele STEM la diferite discipline școlare”, a mai adăugat Directoarea Liceului.

Formările desfășurate la Centrul Național de Inovații Digitale în Educație Clasa Viitorului, pentru cadrele didactice au ca obiectiv dezvoltarea la elevi a abilităților digitale și a competențelor necesare secolului 21, precum și sporirea interesului lor pentru cariere din domeniile STEAM.

Imprimare