106

Natalia Mecicari, profesoară de matematică și informatică la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Căușeni, și-a descoperit chemarea înca de pe băncile liceului. Astăzi, ea este recunoscută ca o pionieră în digitalizarea educației și a obținut titlul de „Profesor – Ambasador Digital” la prestigiosul concurs organizat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”.

„Orientarea mea spre digitalizare îmi dă aripi și mă propulsează către noi obiective”, afirmă profesoara cu entuziasm.

În timp ce începutul pandemiei a reprezentat o provocare pentru mulți profesori, pentru Natalia Mecicari a fost o oportunitate de a organiza lecții online mai interactive și de a aplica instrumente digitale și platforme online pentru a transforma procesul de predare-învățare. Astfel, lecțiile online i-au oferit noi posibilități de dezvoltare, utilizând tehnici inovatoare de predare, ceea ce a condus și la creșterea interesului elevilor.

„Profesorii încă rămân divizați în două tabere referitor la modalitatea de predare. Există cei care susțin predarea digitalizată și cei care preferă educația tradițională. Promovarea digitalizării în profesia de profesor este crucială pentru a fi în pas cu schimbările societății și pentru a oferi elevilor cunoștințe relevante pentru viitor, deoarece viitorul aparține tehnologiei digitale”, explică Natalia Mecicari.

„Utilizarea Tehnologiilor Informației și Comunicațiilor (TIC) la lecție îmi oferă mai multe posibilități de a explica o temă, ceea ce îmi ușurează considerabil munca. Îmi place faptul că elevii sunt interesați să rezolve probleme atunci când sunt prezentate sub forma unui joc digital. Astfel, putem arăta că dispozitivele pe care le dețin elevii au și o destinație educativă”, adaugă profesoara entuziasmată.

Natalia Mecicari susține că elevii manifestă un interes mai mare la lecții atunci când sunt utilizate aplicații pe telefoane mobile sau diferite platforme online. Aceste instrumente pot fi folosite și ca indicator al nivelului de înțelegere a temei de către elevi, ceea ce, în lecțiile tradiționale, ar fi greu de evaluat.

„Aplicațiile utilizate variază în funcție de disciplină. Geogebra, Dudamath, Desmos, Quizizz, Padlet sunt doar câteva exemple de aplicații utile în matematică. Acestea reduc efortul depus în procesul de corectare a lucrărilor și timpul petrecut în birocrație. Copiii sunt, de asemenea, de mare ajutor prin sugestiile și sprijinul pe care mi le oferă”, declară profesoara.

Pentru a organiza lecții de calitate și creative, Natalia Mecicari se dezvoltă continuu și se inspiră în primul rând din ideile și feedback-ul elevilor de la Liceul Teoretic „Mihai Eminescu” din Căușeni. Aceasta demonstrează că, într-o lume în schimbare accelerată, profesorii dedicați și pasionați pot aduce o contribuție semnificativă la transformarea educației prin intermediul tehnologiei digitale.

Imprimare