Starea de bine a elevilor în perioada pandemiei COVID 19

263

Mai bine de un an suntem într-o situație de criză pandemică care a adus cu sine și foarte multe schimbări. Adaptarea a devenit indispensabilă inclusiv în domeniul educației. Desigur procesul nu este unul ușor, nici pentru profesori, nici pentru elevi și părinți. Pe lângă faptul că trebuie să însușească și să utilizeze numeroase tehnologii digitale și instrumente noi în procesul de predare-învățare, trebuie să se obișnuiască cu acest concept nou de școală online. Școala în pandemie este diferită pentru fiecare instituție, pentru fiecare copil, pentru fiecare profesor și pentru fiecare părinte. O școală diferită și sub aspecte de comunicare.

Astfel, starea de bine și menținerea acesteia în rândurile profesorilor și elevilor devine un subiect tot mai disutat. În cadrul Conferinței pentru cadrele didactice “Tehnologia face diferența”, desfășurată recent de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație “Clasa Viitorului” am abordat acest subiect. Am întrebat profesorii cum urmăresc starea de bine a elevilor și i-am invitat să își împărățească ideile sau să vină cu sugestii pentru colegii lor.

Marea majoritatea a profesorilor consideră ca fiind foarte importantă stare de bine a elevului. La fel, pentru asigurarea stării de bine sunt considerate indispensabile comunicarea calitativă, interactivitatea, încurajarea și motivația.

Mai multe idei și sfaturi vedeți mai jos.

Creat cu Padlet

 

De asemenea, puteți urmă dialogul cu Diana Stănculeanu, expertă în psihologie, autoarea paginadepsihologie.ro din România la tema „Cum facem față presiunilor din perioada pandemică”.

 

Imprimare