“Viitorul lumii se ascunde în ochii copilului care o descoperă” Marius Torok

69

Tehnologiile informaționale joacă un rol important în viața și activitatea atât a elevilor cât și a profesorilor. Proiectul ”Clasa Viitorului” a deschis noi oportunități și este un centru gravitațional în procesul sporirii calității procesului educațional modern, întrunind multiple valențe formative.

Elevii sunt dornici să-şi dezvolte capacităţile intelectuale cu ajutorul tehnologiilor digitale, iar Clasa Viitorului sporește considerabil interesul lor pentru studiu. Spaţiul de instruire, amenajat după standardele europene, fac ca elevii şi profesorii să se simtă importanţi în ceea ce fac.

Pentru elevii și cadrele didactice din Liceul Teoretic ”George Coșbuc” municipiul Bălți, anul școlar 2018-2019 a fost bogat în varii evenimente și activități. Printre cele mai relevante amintim orele publice și activitățile extrașcolare, desfășurate în Clasa Viitorului în cadrul seminarelor metodice municipale pentru profesorii de biologie Îmbinarea optima a metodelor de predare-învațare-evaluare întru sporirea motivației pentru studierea biologiei, profesorii de istoria românilor și universală Normarea eficientă a temelor de casă la Istoria românilor și universală – premisă definitorie în asigurarea calității procesului de predare-învățare-evaluare, și atelierului de lucru municipal pentru profesorii de matematică Diseminarea bunelor practici în pregătirea elevilor pentru susținerea examenului de bacalaureat, precum și activitățile extracurs, desfășurate în cadrul săptămânilor metodice la disciplinele școlare. Seminarele și atelierul de lucru ne-au permis să demonstrăm necesitatea unei astfel de clase în fiecare instituție de învățământ preuniversitar.

Echipamentele din Clasa Viitorului au devenit un suport pentru realizarea lucrărilor de laborator din cadrul orelor de fizică. Astfel elevii învață cu pasiune, iar procesul de învățare a devenit mai atractiv și distractiv.

În cadrul orele de robotică care sunt desfășurate în Clasa Viitorului elevii învață să construiască şi să programeze roboţi – ocupaţie care îi inspiră, ajutându-i să ia decizii, să găsească soluţii pentru probleme reale şi să gândească original – abilităţi foarte apreciate în secolul XXI. Mai mult, ei învaţă nu doar să utilizeze tehnologiile moderne, dar şi să înţeleagă mecanismele din spatele acestora, modul lor de funcţionare.

Elevii confirmă că procesul de predare-învăţare devine din ce în ce mai accesibil şi mai interesant, iar materia predată cu ajutorul echipamentelor din Clasa Viitorului se asimilează mai uşor şi mai rapid. Un atu al acestei clase este că elevul poate crea și are posibilitatea să experimenteze diverse abordări într-un mediu de învățare flexibil,ceea ce-l motivează să iasă din clasa tradițională, încurajându-i participarea și încrederea în sine.

 

Imprimare

Actualizat la