Prima Catalog programe Utilizarea dronelor în educația STEM/STEAM

Utilizarea dronelor în educația STEM/STEAM

Formatorii programului

Alexandru Obadă

Este un formator pasionat cu o experiență vastă în integrarea tehnologiilor educaționale în învățământ. A participat la programe internaționale precum KLIC (Korean Digital-Learning Improvement Cooperation) și un micro-masterat la Universitatea din Tartu, Estonia, obținând competențe avansate în utilizarea tehnologiei în educație și alfabetizarea digitală. A introdus cursuri inovatoare, precum modelarea și imprimarea 3D în școli, oferind elevilor oportunități de a-și dezvolta creativitatea și abilitățile digitale. Prin colaborarea cu proiectul „Clasa Viitorului” și implicarea în formarea cadrelor didactice, își demonstrează angajamentul de a sprijini educația prin soluții inovative.

Elena Guriță

Este Ambasador Digital, profesor de informatică și fizică cu grad didactic superior și antrenoare de robotică, având o vastă experiență în pedagogie. A participat la programe internaționale și naționale de formare, inclusiv în Republica Coreea de Sud, provincia Jeju, și la cursuri CISCO, dezvoltând competențe avansate în tehnologia educațională și alfabetizarea digitală. În calitate de formator, autor de curriculum pentru disciplina opțională „Programarea și pilotarea dronelor” și creator de lecții video și materiale educaționale, s-a dedicat îmbunătățirii experienței de învățare prin instrumente digitale inovatoare disponibile în Clasa Viitorului. Participarea sa activă în proiectul „Clasa Viitorului” evidențiază entuziasmul și dorința de a aduce știința în clasă prin intermediul tehnologiilor moderne și eficiente.

Scopul programului 

Scopul programului – definirea unui mediu de învățare pentru oferirea oportunităților de obținere a noi competențe legate de utilizarea dronelor în activități didactice.

Competențele dezvoltate

Competențe la nivel de cunoaștere și înțelegere

  • Identifice părţile componente şi principiile de funcţionare a dronelor; 
  • Specifice condițiile necesare pentru utilizarea dronelor în activități didactice și extracurriculare; 

Competențe la nivel de aplicare 

  • Realizeze demersuri STEM/sTEAM în domeniul ştiinţific şi tehnologic, dovedind valoarea şi funcţionalitatea acestora în context social-economic; 
  • Utilizeze mediile de programare Scratch și Python pentru pilotarea dronelor; 

Competențe la nivel de integrare 

  • Elaboreze modele digitale ale obiectelor și fenomenelor studiate folosind datele de la senzorii dronelor și aplicațiile digitale; 
  • Promoveze rezultatele proprii, justificând necesitatea progresului ştiinţific şi tehnologic pentru dezvoltarea societăţii. 

Certificat – model de finalizare a unui program

Persoana de contact

Mădălina Hrițcu

Specialist principal în comunicarea cu doritorii de a participa la programele de formare continuă și modulele tematice, oferindu-le suport și informații despre acestea.

E-mail: hritcu.madalina@clasaviitorului.md

Tel: + 373 68 220 122

Prezentare programe

reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY