Formatorii programului

Este conferențiar universitar, doctor și șefă de catedră la Facultatea de Geografie a UPS „Ion Creangă” din Chișinău, având peste 20 de ani de experiență în educație și cercetare. Autor a peste 90 de articole științifice și a 7 brevete în biotehnologie, contribuie semnificativ la dezvoltarea învățământului geografic la nivel universitar și preuniversitar.

Cadru didactic cu peste 25 de ani de experiență în predarea chimiei și geografiei. Este trainer pe tehnologii în cadrul CNIDE „Clasa Viitorului”, contribuind la formarea continuă a profesorilor și dezvoltarea competențelor digitale. Absolventă a masteratului în Tehnologii de creare a resurselor educaționale digitale la UPS „Ion Creangă” și deținătoare a gradului didactic I, este formatoare în programele STE(A)M și Alfabetizarea Digitală.

Cadru didactic cu 20 de ani de experiență în educație și cinci ani ca formator. Deține diplomă de master în Managementul educației și Didactica biologiei, precum și diverse certificări în utilizarea tehnologiilor educaționale. A fost distinsă cu titlurile „Pedagogul anului 2018” la nivel raional și „Profesorul – Ambasador Digital”. Pasiunea sa pentru predare și dorința de a inspira formabilii o motivează zilnic, iar empatia și abilitățile de comunicare îi permit să creeze un mediu de învățare deschis și colaborativ.
Scopul programului
Scopul programului este dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice prin abordarea integrată a disciplinelor STE(A)M axate pe învățarea bazată pe proiecte, rezolvare de probleme și învățarea bazată pe cercetare. Programul STE(A)M vizează integrarea științei, tehnologiei, ingineriei, artei și matematicii într-o abordare interdisciplinară a unor aplicații din lumea reală. Se urmărește facilitatea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice care implementează conceptele proiectelor STE(A)M și oferirea unui schimb de experiență între cadrele didactice, inclusiv, cu specialiștii din diverse ramuri economice. Totodată, se urmărește planificarea demersurilor educaționale în baza proiectelor STE(A)M ca element strategic în învățământul general.
Competențele dezvoltate
Competențe la nivel de cunoaștere și înțelegere
- Înțelegerea educației STEM prin identificarea legăturilor interdisciplinare ale conținuturilor de învățare conform finalităților asumate la nivel de curriculumului școlar;
- Familiarizarea cu conceptele și proiectarea activităților didactice care stau la baza metodologiei STEM;
- Identificarea principiilor și criteriilor specifice ce definesc metodologia STEM.
Competențe la nivel de aplicare
- Abordarea integrată a conținuturilor disciplinare STEM prin proiectarea și elaborarea sarcinilor bazate pe probleme reale și pe implementarea de proiecte, având ca reper învățarea activă și centrarea pe elev.
- Proiectarea unor activități didactice STE(A)M (proiecte, lecții, secvențe și conținuturi de învățare)
- Elaborarea unor modele de lecții/proiecte interdisciplinare în educația STEM (lecții, secvențe de învățare).
Competențe la nivel de integrare
- Aplicarea cunoștințelor interdisciplinare în acord cu conținutul corespunzător al fiecărei discipline, rezultând în asamblarea optimă a conceptelor, cunoștințelor și proceselor specifice domeniilor STEM;
- Promovarea unei noi paradigme a predării/învățării/evaluării prin educația STEM, care să faciliteze formarea personalităţii elevului şi să instituie aprecierea bazată pe valori;
- Aplicarea criteriilor de evaluare în aprecierea produselor/proiectelor realizate de elevi;
- Evaluarea utilității/importanței produselor elaborate și problemelor soluționate în diverse domenii de activitate.
Certificat – model de finalizare a unui program
Persoana de contact

Specialist principal în comunicarea cu doritorii de a participa la programele de formare continuă și modulele tematice, oferindu-le suport și informații despre acestea.
E-mail: hritcu.madalina@clasaviitorului.md
Tel: + 373 68 220 122

