Formatorii programului

Este Doctor în pedagogie și conferențiar universitar la UPS „Ion Creangă”. Autor a peste 150 de lucrări științifice și științifico-metodice, a fost membru și coordonator al grupului de lucru în 2019 pentru dezvoltarea curriculumului de fizică pentru treapta gimnazială și liceală. Este coautor al ghidurilor de implementare a curriculumului de fizică și al manualelor de fizică.

Este profesoară de fizică, coautor și formator al cursului „Utilizarea echipamentelor digitale în activitatea de cercetare”. Ea a integrat tehnologii precum PocketLab, Ozobot și ochelari VR în predare. Ea ghidează profesorii de științe să utilizeze aceste echipamente pentru a îmbunătăți experiența educațională și a facilita cercetarea științifică.

Este formatoare în cadrul Centrului Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului” și autor a mai multor programe.

Profesor de informatică și formator la Centrul Clasa Viitorului, care are un interes deosebit față de inteligența artificială, robotică, microelectronică și implementarea de tehnologii educaționale digitale și inovații. Licențiat la University of East London în Computer Science, crede în dezvoltarea educației în Republica Moldova prin STEAM și integrarea unei suite de tehnologii inovative.

Este profesoră de fizică și manager de programe educaționale cu experiență la nivel gimnazial și liceal. A contribuit semnificativ la dezvoltarea educației digitale și STEAM, coordonând echipe în elaborarea de materiale didactice inovatoare. Absolventă a Universității de Stat din Tiraspol, a fost implicată în formarea cadrelor didactice în competențe digitale și colaborarea cu CNIDE „Clasa Viitorului”.
Scopul programului
Scopul programului rezidă în promovarea inovațiilor digitale prin utilizarea echipamentelor digitale în activitatea investigațională la științele naturii. Este un program absolut nou, datorită dotării unei rețele de instituții cu echipamente digitale moderne (Robotics set Ozobot Evo, Pocket Lab Voyager, Teslong mobile microscope, Adafruit Circuit Playground Express, Arduino with sensors ș.a.).
Competențele dezvoltate
Competențe la nivel de cunoaștere și înțelegere
- conectarea echipamentelor digitale propuse cu calculatorul, smartphone-ul si setarea regimul necesar colectării datelor
- selectarea fenomenelor ce pot fi investigate cu echipamente digitale propuse
- utilizarea functionalitatilor de baza a echipamentelor digitale Pocket Lab, Ozobot, Arduino, microscop digital, Adafruit Playground Circuite si Adafruit Gema.
Competențe la nivel de aplicare
- implementarea functionalitatilor avansate a echipamentelor didactice specializate la proiectarea si promovarea activităților cu caracter investigațional: Pocket Lab, Ozobot, Arduino, microscop digital, Adafruit Playground Circuite și Adafruit Gema
- exportarea si analiza rezultatelor activităților investigationale cu echipamente digitale formularea clară si accesibilă sarcinilor cu utilizarea echipamentelor digitale respectând principiul AEIOUL
Competențe la nivel de integrare
- promovarea implementării echipamentelor didactice specializate: Pocket Lab, Ozobot, Arduino, microscop digital Adafruit Playground Circuite si Adafruit Gema
- proiectarea demersurilor didactice prin învățarea activă utilizând echipamente digitale specializate, care stimulează formarea și dezvoltarea competențelor la elevi
- proiectarea activităților de investigație în proiecte STEM
Certificat – model de finalizare a unui program
Persoana de contact

Specialist principal în comunicarea cu doritorii de a participa la programele de formare continuă și modulele tematice, oferindu-le suport și informații despre acestea.
E-mail: hritcu.madalina@clasaviitorului.md
Tel: + 373 68 220 122

