Formatorii programului

Este profesoră de fizică și manager de programe educaționale cu experiență la nivel gimnazial și liceal. Absolventă a Universității de Stat din Tiraspol, a fost implicată în formarea cadrelor didactice în competențe digitale și colaborarea cu CNIDE „Clasa Viitorului”. Este recunoscută pentru abilitățile de coordonare și crearea de conținuturi educaționale inovatoare, dedicându-se modernizării educației pentru secolul XXI.

Este formatoare în cadrul Centrului Național de Inovații Digitale în Educație Clasa Viitorului șu autor a mai multor programe.

Cadru didactic cu peste 25 de ani de experiență în predarea chimiei și geografiei. Este trainer pe tehnologii în cadrul CNIDE „Clasa Viitorului”, contribuind la formarea continuă a profesorilor și dezvoltarea competențelor digitale. Absolventă a masteratului în Tehnologii de creare a resurselor educaționale digitale la UPS „Ion Creangă” și deținătoare a gradului didactic I, este formatoare în programele STE(A)M și Alfabetizarea Digitală.

Este producător de video cu vastă experiență în tehnologia educațională, producția de media digitală și crearea de conținut. Cu peste 75 de episoade ale podcastului educațional „Treci la Tablă”, a adus în prim-plan inovațiile în educație, strategiile de învățare digitală și subiectele STEM din Moldova. Inspirat de puterea tehnologiei de a schimba educația, continuă să fie o voce importantă în peisajul educațional din Moldova.
Scopul programului
Acest program, este axat pe formarea cadrelor didactice în utilizarea metodelor active și interactive, utilizarea tehnologiilor inovaționale la clasă, în școală sau în alte medii de învățare. Este un program practic/aplicativ, se adresează cadrelor didactice și manageriale care urmează să-și dezvolte în continuare abilitățile în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC).
Pe parcursul programului sunt introduse și aplicate o gamă largă de tehnologii din suita Google Workspace pentru Educație disponibile gratuit.
Scopul principal al programului este dezvoltarea competențelor digitale strict necesare unui cadru didactic pentru a realiza activitățile profesionale:
- Acces la cele mai bune resurse și conținuturi educaționale;
- Interacțiune cu elevii și comunicare cu colegii, părinții și în cadrul rețelelor
profesionale; - Efectuarea managementului activităților didactice prin instrumente digitale.
Competențele dezvoltate
Competențe la nivel de cunoaștere și înțelegere
- Vor explica modul de realizare a învățării integrate în practică;
- Vor exemplifica cum se realizează fiecare etapă dintr-un proiect tematic;
- Vor identifica strategii didactice, instrumente și resurse digitale necesare pentru asigurarea procesului de proiectare-învățare-evaluare de calitate în clasele primare.
Competențe la nivel de aplicare
- Vor aplica tehnologiile digitale pentru a promova învățarea integrată în activitatea didactică;
- Vor practica strategii didactice eficiente pentru realizarea unui proiect tematic;
- Vor demonstra importanța aplicării autoevaluării și evaluării reciproce pentru asigurarea învățării și dezvoltării elevului.
Competențe la nivel de integrare
- Vor conștientiza importanța învățării integrate cu utilizarea instrumentelor și resurselor digitale ca suport în motivarea elevilor și asigurarea calității în procesul de învățare;
- Vor valorifica situațiile-problemă abordate în timpul formării pentru a-și dezvolta competențele reflexive;
- Vor integra cunoștințele și abilitățile practice pentru a asigura îmbunătățirea competențelor STEAM.
Certificat – model de finalizare a unui program
Persoana de contact

Specialist principal în comunicarea cu doritorii de a participa la programele de formare continuă și modulele tematice, oferindu-le suport și informații despre acestea.
E-mail: hritcu.madalina@clasaviitorului.md
Tel: + 373 68 220 122

