38

Natalia Cernea, profesoară de matematică și informatică la Liceul Teoretic „Constantin Spătaru” din orașul Leova prin perseverența sa, a obținut titlul de „Profesor – Ambasador Digital” la concursul organizat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”.  

„În calitate de Ambasador Digital, sunt extrem de entuziasmată de potențialul tehnologiei de a revoluționa educația. Îmi place să descopăr și să utilizez noi aplicații și instrumente digitale pentru a îmbunătăți modul în care elevii mei învață și pentru a împărtăși cunoștințele cu colegii mei. Prin rolul meu, îmi asum responsabilitatea de a fi un lider în adoptarea tehnologiei în școală și de a încuraja alți profesori să își dezvolte competențele digitale”, ne spune profesoara.

Promovarea transformării digitale în educație este esențială pentru a pregăti elevii pentru cerințele lumii moderne și pentru a îmbunătăți calitatea învățământului. Pe parcursul dezvoltării profesionale, Natalia Cernea a participat la cursuri, seminare și alte proiecte educaționale, prin intermediul căruia și-a dezvoltat nu doar abilități tehnologice și de leadership, ci și spiritul de promotor în utilizarea tehnologiilor la clasă.

Consider că este crucial să gestionăm cu atenție integrarea tehnologiei pentru a valorifica pe deplin avantajele sale și pentru a minimiza posibilele dezavantaje sau riscuri asociate acestui proces”, ne spune profesoara.

Utilizarea tehnologiilor și echipamentelor moderne nu este doar o dorință, ci și o necesitate.

„TIC reprezintă o modalitate de a adapta predarea la cerințele secolului XXI, echilibrând inovația tehnologică cu metodele tradiționale pentru a oferi o educație cuprinzătoare și echitabilă”, susține Doamna Natalia.

La lecțiile ei, există o legătură strânsă între elevi și materialele educaționale, datorită faptului că profesoara îi motivează pe elevi prin utilizarea tehnologiilor în procesul de învățare, ceea ce le sporește interesul. La fel, susține că instrumentele pe care le utilizează au îmbunătățit considerabil modul în care predă.

În acest sens, Natalia Cernea, recomandă profesorilor să utilizeze:

Aplicații și Software: Google Workspace (Google Docs pentru documente colaborative, Google Slides pentru prezentări și Google Classroom pentru gestionarea cursurilor și comunicarea cu elevii.) Kahoot! este ideal pentru quiz-uri interactive, evaluarea cunoștințelor elevilor și stimularea participării active. Padlet oferă o platformă digitală pentru panouri colaborative, perfectă pentru partajarea ideilor și resurselor într-un mod vizual și interactiv. GeoGebra și Desmos sunt aplicații esențiale pentru matematică și științe, oferind instrumente puternice pentru explorarea geometriei, algebrei și graficelor matematice.

Și altele ca: https://wordart.com ; https://learningapps.org; https://www.liveworksheets.com; https://educatieinteractiva.md; https://wordwall.net;  https://www.survio.com 

Aceste instrumente pot fi adaptate în funcție de disciplina predată și obiectivele educaționale, contribuind la o integrare eficientă a tehnologiei în procesul de învățare.

„Am explorat și experimentat constant cu software-uri educaționale pentru a integra tehnologia la lecție și am reușit să mă adaptez continuu, asigurând o experiență de învățare eficientă și captivantă”, povestește profesoara.

Peste 5 ani, realitatea augmentată și virtuală vor aduce învățarea la un nou nivel de interactivitate, permițând elevilor să exploreze concepte complexe într-un mod imersiv. Lecțiile Nataliei Cernea vor fi personalizate, astfel, învățarea va fi flexibilă și adaptată pentru a pregăti elevii să prospere într-o lume digitală și globalizată.

Imprimare