Alina Dima profesoară de geografie la Instituția Publică Liceul Teoretic„ Mihail Sadoveanu”, din orașul Călărași, prin dedicare profesională a obținut titlul de „Profesor – Ambasador Digital” la concursul organizat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”.
Cariera sa profesională a început acum 25 de ani în calitate de învățătoare. Alina Dima se mândrește cu locurile de frunte obținute de elevii ei la olimpiade raionale și concursuri naționale.
„Indiscutabil, digitalizarea educației este un proces necesar pentru a furniza materiale didactice, resurse interactive și acces la biblioteci digitale. Utilizarea TIC la lecții oferă farmec în predare/învățare/evaluare și permite un feedback în timp real, ceea ce poate ajuta la monitorizarea progresului. Schimbarea se marchează prin personalizarea învățării, colaborarea între toți actorii și oferirea competențelor necesare pentru viitor ”, menționează profesoara.
Pentru a spori angajamentul elevilor și pentru a facilita o învățare mai interactivă și eficientă, profesoara Alina Dima recomandă următoarele tehnologii informaționale în corelare cu taxonomia lui Bloom:
- Reamintire, Exersare, Fixare: Learningapps, Padlet, Wordwall;
- Înțelegere și aplicare: Storyjumper, Seterra, Geoguessr, Toporopa, Geogra, world-geography-games, lizardpoint.com;
- Creare: Canva, Genially, Prezi, PPT, Google Sites;
- Evaluare: Google Forms, Kahoot, Google Earth;
- Predare învățare: Mozaweb, Educație Online.
Profesoara conștientizează despre dificultățile cu care se confruntă elevii în utilizarea echipamentelor și tehnologiilor digitale. Astfel, are o abordare specifică necesităților elevilor care se dezvoltă în această eră a digitalizării.
„Adaptarea la aceste tehnologii presupune un efort continuu de învățare și utilizare frecventă în timpul lecțiilor. Abordarea flexibilă și centrată pe elevi personalizează procesul de învățare și dezvoltă abilități esențiale precum gândirea critică, rezolvarea problemelor, colaborarea și competențele digitale. Încurajez creativitatea și inovația prin proiecte și activități, care le permit elevilor să își dezvolte interesele personale, explorând probleme ale mediului local, regional și global, demonstrând responsabilitate și respect față de natură și societatea umană”, spune Alina Dima.
„Crearea conținuturilor comune, partajarea lor, chestionare și alte activități ce necesită abilități tehnologice, contribuie la formarea unei comunități educaționale digitale cu implicarea elevilor, profesorilor și părinților”, menționează Alina Dima.
Profesoara ne zice că în viitorul apropiat, lecțiile de geografie vor avansa în explorări virtuale, va fi acces deschis la mai multe resurse educaționale, la cărți interactive, la imagini satelitare, simulări și modelări 3D.
„O școală modernă oferă un profesor de calitate și educă elevi de succes”, afirmă Alina Dima.