30

Andriana Cernei, profesoară de matematică și informatică la Instituția Publică Liceul Teoretic Văratic, din satul Văratic, raionul Rîșcani prin multă muncă și perseverență a obținut titlul de „Profesor – Ambasador Digital” la concursul organizat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”. 

„A fi un Ambasador Digital, în primul rând, este o mare responsabilitate pentru mine, întrucât aceasta înseamnă să îmi folosesc abilitățile și cunoștințele pentru a facilita comunicarea, pentru a răspunde la întrebări și pentru a oferi informații utile, pe aspectul digitalizării în educație, tuturor celor cu care interactionez ”, menționează profesoara.

Misiunea unui Profesor – Ambasador Digital este de a promova transformarea digitală a educației și de a oferi elevilor oportunitatea de a se încadra mai ușor în era digitalizării.

„Promovarea transformării digitale în educație înseamnă integrarea tehnologiilor digitale în toate aspectele sistemului educațional pentru a îmbunătăți experiența de învățare, accesul la resurse și eficiența administrativă. Acest proces poate include utilizarea platformelor de e-learning, instrumentelor de colaborare online, conținutului educațional digital, precum și dezvoltarea competențelor digitale atât pentru elevi cât și pentru profesori”, menționează Andriana Cernei.

TIC poate transforma modul în care se predă, se învață și se evaluează, aducând beneficii semnificative în dezvoltarea multilaterală a elevilor sec. XXI-lea, pentru integrarea lor organică în epoca digitalizării.

„Instrumentele digitale schimbă semnificativ modul în care se desfășoară lecțiile, aducând noi accente de interactivitate, personalizare și colaborare în cadrul orelor. Ele transformă atât modul în care elevii învață, cât și metodele prin care profesorii predau ”, spune Andriana.

Profesoara recomandă următoarele aplicații și platforme care pot fi utilizate la lecțiile de matematică: Geogebra, Wolfram Alpha , Desmos, Khan Academy, Photomath, Microsoft Mathematics, Mathway, Symbaloo.

Adaptarea la utilizarea tehnologiilor digitale în educație este un proces continuu, care presupune ajustarea metodelor de predare, dezvoltarea de noi competențe și integrarea instrumentelor digitale în moduri eficiente și relevante.

„Eu m-am adaptat: Lejer, Creativ și Ingenios!”, afirmă profesoara.

Îmbunătățirea abilităților tehnologice necesită un angajament constant și o deschidere către învățare continuă. Andriana Cernei și-a lua angajamentul de a se dezvolta continuu pentru un traseu profesional de succes, astfel participă constant la programe de formare continuă, workshop-uri și alte evenimente relevante.

„În viitorul apropiat, lecțiile vor evolua semnificativ datorită progreselor tehnologice și schimbărilor în modul în care educația este livrată și experimentată. Câteva direcții probabile în care s-ar putea îndrepta lecțiile în următorii 5 ani, ar fi:

  1. Utilizarea extinsă a Realității Virtuale și Augmentate (VR/AR)
  2. Învățare personalizată cu inteligență artificială (AI)
  3. Colaborare globală și conectivitate îmbunătățită
  4. Educație Hibridă și Flexibilitate Digitală
  5. Evaluare asistată de calculator
  6. Focus pe Competențe Digitale și Alfabetizare
  7. Accesibilitate și Diversitate” , ne spune profesoara.
Imprimare