33

Elena Batîr, profesoară de limbă engleză și limbă și literatură română la Instituția Publică Gimanziul „Gheorghe Rîșcanu” din orașul Rîșcani își dedică tot timpul învățării continue și dezvoltării profesionale, iar ca rezultat al muncii depuse a obținut titlul de „Profesor – Ambasador Digital” la concursul organizat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”. 

„Această experiență mă motivează să explorez și mai mult instruirea prin STEAM, înțelegând că anume acest tip de educație oferă societății educabili multilateral dezvoltați. Sunt un profesor ale cărui priorități sunt: conectivitatea, dezvoltarea competențelor digitale pentru tranziția digitală către o societate competitivă”, spune profesoara.

În cadrul orelor, Doamna Elena se utilizează de o diversitate de aplicații și paltforme, ca: Genial.ly, IdeaBoardz, Padlet, Kahoot, Quizzes, Word Art, Learning Apps, Canva, Classroomscreen, Bookcreator, Storyjumper, mentimeter și G-Suite, pentru a oferi un caracter dinamic orelor pe care le predă.

„Digitalizarea în educație este benefică, fiind promovată dozat și la momentul potrivit. Mijloacele TIC dezvoltă atât profesorilor, cât și elevilor competențe digitale, indispensabile în formarea unei personalități. Pentru a pregăti cu adevărat elevi pentru viitor, pedagogul trebuie să-și alinieze metodele de predare la era digitală. Tehnologizarea automatizează și simplifică activitatea cadrului didactic de la planificare, până la management de clasă, economisind timpul atât de valoros în viața fiecăruia dintre noi. Un profesor care aplică tehnologii digitale devine o sursă de inspirație pentru elevi, servește un model demn de urmat”, afirmă profesoara cu entuziasm.

Pe lângă suportul didactic tradițional, profesoara are la dispoziție, pe internet, o mare varietate de resurse educaționale care aduce un plus valoare în procesul de predare-evaluare a elevilor. 

„Grație tehnologiei, profesorul poate personaliza munca elevilor, poate ajusta în mod flexibil conținutul curricular, mediul și ritmul de învățare la resursele, stilurile și cerințele lor individuale. Un cadru didactic poate, la fel, combina expertiza și observațiile de zi cu zi pentru a explora și evalua nevoile întregii clase, ale grupurilor sau ale fiecărui elev, utilizând, de exemplu, autoevaluări și sondaje digitale sau datele colectate în timp real după ce activitățile sunt finalizate. Mai mult decât atât, unele aplicații reflectă comportamentul elevilor și, de exemplu, în funcție de implicarea lor, declanșează automat lecțiile și informează profesorul despre progres, astfel încât profesorul să urmeze calea individuală de predare, să identifice problemele, să ofere sprijin receptiv și să completeze instruirea academică.

Prin abordarea personalizată, atât cadrele didactice cât și elevii obțin noi posibilități. Prin aplicarea instrumentelor de învățare, discipolii sunt capabili să determine lacunele și creșterea personală în timp real, precum și să învețe să stabilească și să atingă obiective realiste, individuale, rămânând în același timp conștienți de propriile nevoi, stiluri de învățare și alți factori educaționali. Toate acestea au potențialul de a spori motivația elevului de a învăța, întrucât evită plictiseala, obține concentrarea pe învățarea lucrurilor care îi interesează de altfel ”, explică Elena Batîr. 

Creând un astfel de peisaj educațional și astăzi, și mâine, și peste un an, și peste cinci, profesoara Elena Batîr va putea utiliza instrumente digitale în moduri care funcționează cel mai bine pentru elevii săi, îi poate ajuta să-și valorifice punctele forte și să se bucure de experiență personalizată la clasă. 

„Profesorul e cel care poate crea oportunități semnificative pentru ca elevul să învețe, indiferent unde are loc învățarea sau formatul cu care alegem să predăm!”, declară profesoara.

Imprimare