Centrul „Clasa Viitorului” și Colegiul „Alexei Mateevici” vor implementa proiectul „Digitalizarea și dezvoltarea Învățământului Profesional Tehnic dual în pedagogie”

116

La 4 noiembrie 2021, a avut loc evenimentul de lansarea oficială a proiectului Digitalizarea și dezvoltarea Învățământului Profesional Tehnic dual în pedagogie”.

Proiectul oferă sprijin cadrelor didactice din Învățământul Profesional Tehnic și Instituțiile de Educație Timpurie în vederea dezvoltării competențelor digitale, crearea resurselor educaționale deschise (RED), precum și modernizarea și extinderea învățământului profesional tehnic pedagogic prin sistem dual.

Oana Vodița, Manager de Proiect, Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ): „Mă bucur că s-a cristalizat acest consorțiu între Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”, Colegiul „Alexei Mateevici” și celelalte instituții din domeniul pedagogic relevante, care a obținut finanțarea pe cale competitivă. Consider acest proiect un pol de inovare care va da impulsul și altor sectoare de interes din domeniul învățământului dual”.

Proiectul se va axa pe două dimensiuni: Sporirea accesului la educație prin digitizarea conținuturilor curriculare în sistemul dual pedagogic din Moldova, la specialitatea „Educație timpurie”; Oferirea oportunității de accedere în profesie pe tot parcursul vieții, prin elaborarea planurilor de învățământ prin sistem dual la specialitate „Educație timpurie”.

Victoria Bercu, Directoarea Colegiului „Alexei Mateevici”: „Proiectul demarat astăzi permite nu doar formarea cadrelor didactice, care  la rândul lor instruiesc educatori, și formarea continuă a educatorilor, nu doar creare unei platforme pentru resurse digitale, dar în special vorbim despre evoluția învățământului dual pedagogic, prin implementarea învățământului dual clasic”.

În vederea implementării proiectului a fost creat un plan de acțiuni, inclusiv un caiet de sarcini pentru crearea primei platforme educaționale destinate sistemului dual pedagogic. De asemenea, a fost derulat un program de instruiri privind utilizarea platformelor educaționale în procesul de predare-învățare-evaluare în domeniul pedagogic.

Victoria Belous, Directoarea Centrului Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului”: „Unul din principalele scopuri ale Centrului Clasa Viitorului este acordarea suportului pentru cadrele didactice în procesul de digitalizare a educației. Cunoaștem care sunt nevoile profesorilor, înțelegem necesitatea lor de a se conforma actualei situații pandemice, cât și necesitatea sistemului educațional de a se mișca în direcția inovațiilor digitale. Și dacă digitalizarea este una din metodele care ajută profesorii să se apropie de elevii, de studenții lor, contribuind la o mai bună pregătire a acestora pentru viitor, noi împreună cu partenerii noștri suntem gata să susținem profesorii din învățământul dual din toate punctele de vedere”.

În calitate de formabili au fost selectați 42 de educatori din toată Republica Moldova și 32 de cadre didactice de specialitate din cadrul celor 5 colegii partenere: Colegiul „Vasile Lupu” din Orhei; Colegiul „Iulia Hașdeu” din Cahul; Colegiul „Mihai Eminescu” din Soroca; Colegiul „Mihail Ciachir” din Comrat; Colegiul „Alexei Mateevici” din Chișinău.

Diseminarea informațiilor și a bunelor practici privind sistemul dual pedagogic în Germania de către expertul internațional SES Maria Reddig către educabili și cadrele didactice de specialitate din cadrul Colegiului “Alexei Mateevici”. Activitate desfășurată în perioada 17 octombrie – 5 noiembrie 2021.

Proiectul va derula pe parcursul anului de învățământ 2021-2022 și este implementat de Colegiul „Alexei Mateevici” în consorțiu cu Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului” cu suportul proiectului „Promovarea Învățământului Profesional Tehnic pentru o Economie Verde” implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) în cadrul cooperării germane și co-finanțat de Agenția de Cooperare și Dezvoltare a Elveției (SDC).

Imprimare