Ore de biologie #altfel datorită tehnologiilor digitale

102

“Fiecare zi de toamnă este o poveste…”. Povestea din 12 noiembrie a fost minunată!

Un public dornic de dezvoltare, de evoluție și de schimbare s-a aflat în Clasa Viitorului din liceul “M. Sadoveanu” din Giurgiulești, unde au participat la un seminar.

Oaspeții liceului, profesorii de biologie din raion au fost întimpinați de corul de copii al claselor primare cu daruri ale toamnei.

Seminarul a fost alcătuit din o serie de ateliere organizate de profesoara Nina Fridjoi. Au fost abordate aspecte de aplicare inovativă și sustenabilă a noului curriculum național, urmărind creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul preuniversitar prin abordarea STEAM.

Elevii clasei a VI-a ghidați de profesoară au realizat proiectul “Ozo-năzbâtia”. Ei au lucrat cu ozoboții folosind carioci și diferite coduri.

“Scopul nostru a fost să facem o excursie prin corpul uman și să ne distrăm, să învățăm împreună despre celule. Am  realizat un desen al corpului uman după care am inventat traseul ozoboților și o poveste despre o familie de celule. Povestea a fost interesantă și ingenioasă, a avut un conținut educativ și nu foarte complicat”, ne-a spus Cristina Mocanu, elevă în clasa a VI-a.

Elevii clasei a IX-a au realizat proiectul „Ecosistemele naturale”. Ei au construit un robot care să pătrundă în zonele greu accesibile din pădurile de foioase pentru a hrăni animalele. Robotul este unul silențios, pentru a nu deranja animalele și se alimentează cu energie solară.

Prin activități, elevii au arătat cât de „mare” este lumea vie, iar cu proiectul „Celula – o lume vie” cât de „mică” este o celulă.

În realizarea acestui proiect, tehnologia a jucat un rol important. Cu ajutorul pieselor LEGO, am construit celule, viruși și bacteriofagi într-un mod creativ. Cu ajutorul aplicației LEGO MINDSTORMS EV3  am programat robotul ca să execute misiunea. Am calculat timpul și distanța celulei procariote până la celula imunitară și la construirea bacteriofagului” a afirmat Laura Aparece, elevă în clasa a X-a.

Proiectele elevilor au inspirat publicul prezent, iar învățarea experimentală a fost parte a activității de formare a cadrelor didactice.

Atmosfera prietenoasă a predispus participanții la cooperare, colaborare și schimb de bune practici.

Imprimare

Actualizat la