Pe 27 februarie curent, Liceul ”George Coșbuc” din Bălți și-a deschis larg ușile pentru o nouă provocare, o adevărată întâlnire de suflet cu profesorii de limba și literatura română la seminarul metodico-practic, cu genericul ”Formarea și dezvoltarea inteligențelor multiple în cadrul orelor de limba și literatura română, din perspectiva curriculumului 2019”.
Seminarul a avut un program instructiv-educativ vast și anume: atelierul teoretico-practic, organizat și monitorizat de profesoarele: Corina Melinte și Natalia Mnogodetnîi; două ore publice: una în clasa a V-a, cu subiectul: ”Atelier de scriere și discuție. Legenda albinei de G. Coșbuc”, predată de Cristina Sandu; a doua – în clasa a X-a, cu subiectul: ”Păsările tinereții noastre de Ion Druță. Destine tragice”, predată de Natalia Samardac; activitatea extracurriculară, cu genericul: ”Popas literar în opera lui Ion Druță”, ghidată de Viorica Călăraș.
Conexiunea dintre activitățile menționate a fost atât de elevată, încât întreaga zi s-a transformat într-un podium al valorilor spirituale, pe care voiai să le inhalezi fără saț în adâncul sufletului. Zestrea neamului și cuvântul românesc, care și-au găsit adăpost în conceptul comisiei metodice ”Limba română” și al elevilor din liceu, au căpătat aripi de zbor, culoare, verbalizare, muzicalitate, sacralitate, atemporalitate…
La seminar, au participat 14 cadre didactice din toate instituțiile municipiului cu predare în limba română. Întreaga activitate a fost gestionată de metodistul DÎTS, doamna Tatiana Cociu și directorul liceului, doamna Viorica Bujor. Cele șapte cadre didactice, ce formează comisia metodică a liceului, și-au demonstrat tranșant abilitățile și măiestria pedagogică, făcând să vibreze struna sensibilă a sufletului fiecărui pedagog.
Flexibili la schimbare, cadrele didactice din instituție au acceptat compromisul, între tradițional și modern, având ca suport tehnic echipamentele Clasei Viitorului. Astfel, toate acțiunile didactice au fost însoțite de tabla interactivă, roboți, planșete, computer, ceea ce a facilitat și canalizat înțelegerea mesajului transmis de pedagogi și elevi. Întreaga zi a fost concepută într-un stil de sărbătoare, ca un puzzle ce se completa instantaneu cu detaliile necesare. În concluzie, menționăm că astfel de activități motivează, modelează, disciplinează și autoevaluează cadrul didactic.