110

Patru membri ai echipei Centrului Național de Inovații Digitale în Educație Clasa Viitorului și 6 profesori din rețeaua școlilor Clasa Viitorului au participat recent la cursul de instruire „2024 KLIC LEADer Training Course” desfășurat în Coreea de Sud. Acest program intens de patru zile a avut loc la Seul și a reunit educatori de elită din 4 țări, având ca scop dezvoltarea competențelor pentru integrarea tehnologiilor digitale în educație și formarea liderilor locali capabili să răspândească aceste practici în propriile comunități.

Cursul a inclus sesiuni diverse, printre care prezentări ale politicilor coreene de inovare digitală, demonstrații de soluții educaționale de tip Edu-tech, metode colaborative de predare și utilizarea manualelor digitale bazate pe inteligență artificială. Participanții Victoria Belous, Directoarea CNIDE Clasa Viitorului, Alexandru Obadă, Ion Băbălău și Viorica Juc, formatori în cadrul Centrului au avut, de asemenea, oportunitatea de a prezenta situația actuală a educației digitale din Republica Moldova, promovând realizările și provocările sistemului local de învățământ.

Un element central al programului a fost instruirea pentru crearea unor Comunități Profesionale de Învățare (PLC), care să permită conlucrarea continuă între profesori și formatori din țară. Fiecare membru al echipei „Clasa Viitorului” a lucrat la dezvoltarea unui plan concret de acțiuni pentru formarea de formatori (ToT), ce va fi implementat ulterior în Moldova, asigurând un impact durabil asupra educației digitale.

„Ne propunem să aducem o schimbare în comunitatea educațională din Moldova prin practici inovatoare preluate de la colegii din Coreea de Sud, creând un mediu care să stimuleze creativitatea, gândirea critică și competențele globale ale elevilor și profesorilor. Vrem să dezvoltăm o comunitate profesională de învățare activă, care să promoveze o cultură a învățării continue și a excelenței educaționale prin integrarea tehnologiilor digitale inovatoare. Prin colaborare, incluziune și angajament pentru învățare, dorim să oferim fiecărui elev experiențe captivante care să valorifice pe deplin potențialul noilor medii de învățare”, susține Victoria Belous, Directoarea Centrului Național de Inovații Digitale în Educație Clasa Viitorului.

Experiența din Coreea va fi utilizată pentru a amplifica utilizarea tehnologiilor digitale în școlile din țară, prin sesiuni de formare și mentorat pentru profesori și lideri educaționali. Participarea echipei la acest curs reprezintă un pas important în transformarea digitală a educației, contribuind la reducerea decalajului între mediului urban și rural, cât și la îmbunătățirea performanței academice ale elevilor.

 

Imprimare