789

„Tehnologia este natura omului modern”
Octavio Paz

Clasa Viitorului din Liceului Teoretic „George Coșbuc”, municipiul Bălți, a găzduit lecția de geografie cu subiectul: „Elementele climatice”. Pentru o oră, sala de clasă s-a transformat într-o staţie meteorologică, unde elevii clasei a VIII-a „B”, ghidaţi de profesoara Inga Capaţîna, grad didactic al doilea, au studiat elementele climatice, elaborând, la final, un buletin meteo.

La început de lecție, Ozo-Clim, mascota lecţiei, le-a comunicat elevilor, că utilajul staţiei meteorologice a ieşit din funcţiune şi a apelat la ajutorul acestora pentru a prezenta următorul buletin meteo. Pentru a-l ajuta pe Ozo-Clim, elevii au format patru echipe, fiecare echipă studiind pe parcursul orei un element climatic.

Prima echipă a caracterizat variaţiile temperaturilor, indentificând cu ajutorul ozobotului izotermele lunii ianuarie şi iulie, iar utilizând setul de inventică Makey Makey şi un termometru, a anunţat valorile temperaturilor maxime şi minime înregistrate pe teritoriul ţării. A doua echipă, folosind PocketLab, a măsurat presiunea atmosferică în clasă și în curtea școlii și a identificat tipul maselor de aer, ce influențau teritoriul țării, cu ajutorul ochelarilor 3D și al aplicației Погода на день. Elevii din echipa numărului trei, prin intermediul aplicației Погода, au determinat direcția și viteza vântului. În continuare, aceeași echipă, utilizând setul Lego Mindstorms, a construit o moară de vânt și o turbină eoliană pentru a explica utilitatea acestora. Precipitațiile atmosferice au fost caracterizate de către membrii echipei cu numărul patru, care au utilizat setul de inventică Makey Makey pentru a reda sunetele tipurilor de precipitații și a înregistra un șir de ghicitori la subiect. În baza cercetărilor realizate, echipele au completat buletinul meteo, pe care îl aștepta Ozo-clim.

La finalul lecției, elevii au relatat despre impresiile cu care au rămas, menționând faptul că utilizarea tehnologiilor facilitează procesul de învățare și contribuie la aplicarea practică a celor studiate. Moderatoarea orei, dna Capațîna Inga, a menționat că ”Clasa Viitorului reprezintă o platformă creativ-instructivă de dezvoltare a capacităților multilaterale și transdisciplinare ale elevilor, ceea ce permite conturarea abilităților acestora în tempoul progresului tehnologic.” 

 

 

Imprimare