Mai multe echipe din cadrul FIRST LEGO League Moldova și-au dat întâlnire la liceul „Gheorghe Asachi”

54

Data de 8 mai 2019 a fost marcată în calendarul școlar al liceului „Gheorghe Asachi” de un eveniment inedit – întâlnirea echipelor participante la concursurile FIRST LEGO League Moldova 2019 și FIRST LEGO League Jr. Moldova 2018 cu echipele înregistrate la concursul FIRST LEGO League Jr. Moldova 2019.

Atmosfera evenimentului organizată în Sala Mare de festivități a liceului  a fost una prietenoasă. Am discutat  despre succesele obținute în timpul fiecărui concurs: greutățile întâlnite, sfaturi în adresa echipelor ce vor participa, impresii de la competițiile ulterioare și premiile obținute în cadrul tuturor concursurilor FLL și FLL Jr.

La această activitate au fost prezenți directorul liceului Boris Volosatîi, directoarele adjuncte Tamara Rusu și Aliona Teutu.

Antrenorii au fost însoțiți de echipe:

  • Mariana Ciobanu, directoare adjunctă cu echipele:
    • ASA (FLL 2019)
    • RoboMaster Asachi (FLL Jr. 2018)
    • ASA Jr. (FLL Jr. 2019);
  • Lidia Braga, profesoară de informatică cu echipele:
    • Andromeda (FLL 2019)
    • Save Water Team (FLL Jr. 2018)
    • Aqua Asachi (FLL Jr. 2018)
    • Junior of Space (FLL Jr. 2019) 
    • Space Builder (FLL Jr. 2019);
  • Mariana Lupu-Gorită, învățătoare cu echipele:
    • Steluțele Asachiene (FLL Jr. 2018)
    • Micile Steluțe Asachiene (FLL Jr. 2019)
    • Exploratorii Asachieni (FLL Jr. 2019)
    • Astronauții Asachieni (FLL Jr. 2019)
    • Cosmonauții Asachieni(FLL Jr. 2019);
  • Aurelia Roman, învățătoare cu echipa: Micii Exploratori Asachieni (FLL Jr. 2019);
  • Ana Milicov, profesoară de informatică cu echipa: JuniorBuilders (FLL Jr. 2018);

Toți participanții au dat dovadă de pregătire specială, dându-și întrebări și discutând despre problemele întâlnite în cadrul concursurilor desfășurate.

În timpul concursului, ghidați de antrenori, echipele FIRST LEGO League cercetează o problemă din lumea reală, cum ar fi: siguranța alimentelor,  reciclarea, energia etc., fiind provocați să dezvoltăm o soluție. De asemenea, trebuie să proiectăm, să construim, să programăm un robot folosind tehnologia LEGO MINDSTORMS, apoi să concurăm cu celelalte echipe pe un teren de joc cu misiuni”,
a menționat Corneliu Catlabuga, membrul echipei ASA.

Echipele de robotică ale liceului au reușit să se cunoască mai bine între ele și au putut să afle unele soluții ale problemelor întâlnite pe parcursul perioadei de pregătire pentru concurs.

 

Imprimare

Actualizat la