Rezolvăm probleme STEM prin metoda experimentală, cu echipamente programabile

686

STEM este un concept modern de pedagogie activă, bazat pe ideea educării elevilor în patru discipline specifice – știință, tehnologie, inginerie și matematică – într-o abordare interdisciplinară și aplicată, aproape de viața reală. Cu ajutorul educației STEM elevii înțeleg mai ușor concepte abstracte prin experimente. În Centrul Clasa Viitorului, pe lângă Universitatea Pedagogică de Stat Ion Creangă, promovăm pedagogia activă cu metode și tehnologii inovatoare de predare și organizăm formări practice deosebite, pentru a ajuta comunitatea educațională din Moldova să fie în pas cu timpul și să le poată asigura elevilor experiențe de învățare cât mai atractive și interesante.  

“Rezolvarea problemelor STEM prin metoda experimentală, cu echipamente programabile” a fost tema a două cursuri de formare practice, predate de dl. Andrei Bragarenco, lector superior Universitatea Tehnică a Moldovei, Departamentul Microelectronică și Inginerie Biomedicală la care au participat 31 de profesori din rețeaua Clasa Viitorului.

Participanții la formare au învățat să dezvolte gândirea inginerească, pe care ulterior să o poată inspira elevilor, să abordeze problemele STEM într-un mod inovator, să elaboreze și să desfășoare experimente STEM cu finalități curriculare prestabilite și nu în ultimul rând să dezvolte proiecte didactice și experiențe de învățare interactive.

Activitățile de formare au fost foarte aplicative, cunoștințele teoretice fiind completate de ateliere practice cu utilizarea echipamentelor programabile, specifice Clasei Viitorului și experimentelor inginerești, precum: plăci de dezvoltare Arduino – Uno, Nano, Mega, Nucleo și altele, compatibile cu Arduino; senzori pentru colectarea diverșilor parametri fizici – temperatura, umiditate, distanță, prezență, și altele (colecție de 30+ senzori), actuatoare ce pot perturba mediul – motoare DC, steppere, servo, difuzor, iluminare si altele; microcomputerul Raspberry Pi.

Instruire a fost organizată de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație “Clasa Viitorului”, cu sprijinul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională, Suedia și UK.

Imprimare