205

Trei membri ai echipei Clasa Viitorului au efectuat o vizită de studiu în Coreea de Sud pentru a afla despre progrese sistemului educațional din această țară. Călătoria lor a debutat pe insula Jeju, unde au avut oportunitatea de a explora diverse instituții de învățământ.

Într-un centru de educație, au participat la sesiuni de instruire pe subiecte cum ar fi tehnologiile emergente și inteligența artificială, în săli de clasă moderne unde tehnologia susține procesul de învățare. Pe parcursul vizitei lor, au explorat trei școli, fiecare concentrându-se pe aspecte distincte ale tehnologiei în educație. La o universitate, au fost prezenți la un târg de tehnologie ce expunea inovații variind de la puzzle-uri din lemn până la roboți avansați.

„Descoperirea sistemului educațional din Coreea de Sud a reprezentat pentru mine o experiență remarcabilă. Am fost profund impresionat de modul în care accentul pe învățarea prin problematizare în societate și utilizarea jocurilor în domeniul informaticii și tehnologiilor nu doar stimulează gândirea critică, dar și implică activ elevii în propunerea de idei și soluții. În cadrul acestui sistem inovator, se încurajează cu entuziasm copiii să-și dezvolte creativitatea, să-și urmeze pasiunile și să exploreze modalități noi și inovatoare de a aborda provocările, contribuind astfel la promovarea unei culturi a auto-dezvoltării și a spiritului întreprinzător în rândul tinerilor”, a menționat Ion Băbălău.

În cadrul complexului sportiv al unei școli, pe lângă facilitățile sportive, au fost expuse și resurse educaționale interactive, precum seturi LEGO și Drone. Această vizită a demonstrat că educația în Coreea depășește cadrul tradițional al sălii de clasă. Aproximativ 70% din clase sunt dotate cu tehnologii educaționale precum Arduino sau dispozitive electronice, permițând elevilor să-și creeze singuri „instrumentele” digitale necesare.

„Am avut o călătorie în viitor, la propriu și la figurat. M-a impresionat profund dedicația copiilor pentru dezvoltare și creștere constantă. Dincolo de orele obișnuite de la școală, ei sunt încadrați până seara târziu în activități extracurriculare, precum cursuri de robotică și altele. Conștienți de importanța efortului susținut, acești copii și tineri înțeleg că munca asiduă le va amplifica abilitățile și le va asigura competențe valoroase în diverse sectoare industriale”, a subliniat Alexandru Leahu.

O zi obișnuită într-o școală din Coreea reprezintă mai degrabă un model al ceea ce ar trebui să ofere o instituție educațională obișnuită, inclusiv accesul pentru persoanele cu nevoi speciale. Modernizarea unei astfel de școli începe chiar de la intrarea în instituție, unde ambianța este una prietenoasă pentru copii, plină de culoare și asigurând accesul la apă potabilă și alte necesități de bază.

Una dintre metodele uzuale de predare este utilizarea inteligenței artificiale în clasă, unde elevii și profesorii, prin intermediul platformelor AI, studiază materiile ce necesită un nivel de cunoștințe operaționale. Inteligența artificială facilitează un proces eficient de învățare, permițând elevilor să-și dezvolte abilitățile în domenii artistice sau să înțeleagă relațiile de cauzalitate în diverse fenomene studiate.

„Am rămas plăcut surprins de utilizarea plăcilor programabile precum Pi-top și a imprimantelor 3D create prin intermediul acestor plăci. Nu este o tehnologie nouă, dar anume cum aceștia o aplică devine un element de invidiat. Nu doar elementul digitalizării te face să te îndrăgostești de această țară, dar anume cum aceștia au reușit să păstreze și să fuzioneze tehnologizarea cu elementele tradiționale și istorice”, a menționat Alexandru Obadă.

Această experiență a inspirat și motivat membrii echipei Centrului Clasa Viitorului să continue angajamentul de transformare digitală a educației, în special în rețeaua de școli Clasa Viitorului din țară.

Imprimare